Intime scener i kirkerømmet

Basert på denne lenken.

Jeg ser så mange problemer med det her at jeg skjønner det er umulig å veite hvor jeg skal begynne, men jeg gjør det uansett.

1) Å gjøre en videoklipp kan kategoriseres som artistens frihet. Og særlig når det gjelder homofili og kirken veit vi å det finnes mye lenker mellom de to, om hvilken vi kan faktisk skrive en bra historie. De har lovlig rett å gjøre det.

2) Jeg føler meg krenket hver gang jeg ser noen kirke ropa noe om Jesus’ åtterkommende, å de kan sette meg fri, osv. Men folk støtter jo kirkene hver dag og sier aldri at grensene har vært overskritt. Kirkene har absolutt ikke ett minste rett å snakke om mangel av respekt. De må være glede å de vel finnes. Hvorfor tenker de da ikke om mine følelser?

3) Det henviser til punkt 2: Respekt fortjener man. Vi bekommer respekt jo ikke gratis og kirkene bekommer respekt mens de skriker forskrekkelige ting om homofiler, våre retter osv. Vi har absolutt ingen nødvendighet å vise kirken respekt. Absolutt ikke i det minste. Respekt kan de ha når de viser opp seg som vanlige, vennlige mennesker som giver samme rett til alle i personlig forhold.

4) Halve krenkingen består jo ur faktumet å det var homofiler. Er vi så gammeldags at vi kan ikke gjøre kjønnsforskjell? Om noe kan tale om mangel av respekt, da er det vel homofiler. Hva er virkelige forskjeller mellom et heteroseksuelt par og et homoseksuelt par som har sex innenfor en alter? Ingen. Det kunne vel ha vært spongecakefetisjister. Ingen forskjell.

5. De har heft seks. Det har vi fast alle. Om det er noe menneskelig er det vel å ha seks… De har ikke drept noen. Det er bare intime scener som vi har alle opplevet, det er kun fram et alter nå. Det er høy tid å slutte med mentale kriminaliseringen av seks eller å si at det er noe dårlig. Om du kan ikke u-se en bild av homofiler som har seks innenfor alteret må du være 80 år gammel. Eller noe slik.

6. Om det virkelig er slik viktig før religiøst folk, synes de vel ikke å Gud (om han nå eksisterer, hvilket jeg tviler på) er slik allmektig å han kan døme folk selv? Hvor tanker folk ta rett ifra å gjøre det selv?

Med andre ord – det er skittsnakk. Slutte være såret og gjør noe vettig. Det kan vi jo bruke.

Om joannavanschaik

Science communication graduate. Music, poetry, literature, travel, science and language collide in this blog.
Det här inlägget postades i norsk bokmål och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

